Photoshop - Dibuix Vectorial - 1a Part

Curvas de Bezier

Wikiexplicació:

Curvas de Bézier. Es un sistema que se desarrolló hacia los años setenta del siglo XX, para el trazado de dibujos técnicos, en el diseño aeronáutico y de automóviles. Su denominación es en honor a Pierre Bezier quien ideó un método de descripción matemática de las curvas que se comenzó a utilizar con éxito en los programas de CAD... (Segueix).


Hem vist que una de les formes per aconseguir sel·leccionar és a partir de traçats vectorials. Hem estat aprofundint aquests darrers dies en el dibuix vectorial des de Photoshop ja que això ens permet gaudir d'una altra forma més de sel·lecció. Sent la sel·lecció molt important a la hora de treballar a Photoshop. Una altra raó no gens menys important és que ens dona una mica més de joc a la hora de fer les nostres composicions en Photoshop.

En aquest aspecte aprofundirem en els aspectes vectorials del photoshop.


CONTROLANT EL DIBUIX VECTORIAL A PHOTOSHOP

EINES
A photoshop disposem de les següents eines per fer i controlar el dibuix vectorial:

Us recomano que quan hagueu de fer servir aquesta eina feu servir el mínim número de nodes quan volgeu que les corves siguin suaus. No cal que us amoineu molt si el dibuix no acaba de sortir perfecte ja que després amb altres eines com les eines de sel·lecció de traçat i sel·lecció directa podreu anar corretgint el dibuix millor. La eina Convertir punto de ancla també ens anirà bé sempre que volguem fer que un node d'una corva es converteixi en un vertex. Això ho fem simplement fent click a un node amb aquesta eina. I si en contes de fer click apretem el botó esquerre del ratolí i arrosseguem aconseguirem que un vertex es converteixi en corva. També, el punt d'ancla permet tractar els agafadors de la corva de forma independent.

Aquestes eines serveixen per sel·leccionar, en el cas de la fletxa negra traçats sencers i en el cas de la fletxa blanca en nodes d'aquests traçats. La fletxa blanca també permet controlar els agafadors dels nodes de les corves. I en funció de com s'inclinin i s'estirin aconseguim deformar les corves fins ajustar-les. Lo principal és que aconseguiu controlar el modelatge vectorial amb aquestes dues formes. Us recomano que practiqueu tot el que pogueu amb aquestes eines fins trobar-li la lògica i fins que guanyeu l'habilitat suficient.



Aquestes eines en realitat serveixen per crear formes vectorials predefinides igualment editables posteriorment amb les eines de control vectorial anteriors. Photoshop també disposa d'unes biblioteques de formes personalitzades. Si es vól també pot crear les seves formes personalitzades. D'aquesta manera disposariem de la forma vectorial d'un logo per poder-la fer servir sempre i quan ens calgués.



FINESTRA TRAÇATS
La finestra traçats ens permet fer vàries gestions dels traçats i les màscares vectorials que fem servir en un arxiu de photoshop. En aquest exemple en concret es veuen dos traçats i una màscara vectorial o forma.

A sota existeixen uns botons que permeten entre d'altres convertir un traçat en una sel·lecció, farcir de color en una capa la zona interna d'un traçat o pintar el contorn.

També hi ha un botó que permet convertir una sel·lecció en un traçat.

Una recomanació. Sempre que volgueu conservar un traçat convé que l'aneu anomenant si no voleu que desaparegui en iniciar un nou traçat, ja que l'anomenat "traçat de treball" es substitueix pel següent la propera vegada que es fa servir una ploma de Bezier. Aneu afegint traçats. Tants traçats com us calgui en el vostre treball.

Per últim cal que feu servir correctament el panell propietats.